Wikia

DDWeekblad Nr31 2014
Donald Duck Weekblad Nr. 31-2014
De Prent Op De voorkant: Donald ligt lekker op een rode opblaaseend wanneer plots Kwik, Kwek en Kwak van de duikplank zijn gesprongen en recht op Donald afkomen, Kwik ziet het maar Kwek en Kwak hebben niks door. Het is getekend door Francisco Rodriguez Peinado oorspronkelijk als eerste in Zweden.
Het Thema:
Het Hoofdverhaal:
Datum Uitgave: 25 juli 2014
Voorkomende Personages: Kwik, Kwek, Kwak, Donald Duck, Dagobert (Mc)Duck, Katrien Duck, Midas Wolf, Wolfje, Alfred Noduck, Dora Duck, Knabbel, Babbel, Goofy, Mickey Mouse, Clarabella Koe, Minnie Mouse, Karel Paardepoot, Barend Buizerd, Knir, Knar, Knor, Vittorio Wezel, Rein Vos, Broer Konijn, Molly, Madam Mikmak, Guus Geluk, Hopman Breedborst
Overige Info: Op het achterkantstripje van deze week komt het zwarte katje dat een aantal weken geleden afscheid nam van het witte katje met roze strikje terug op de boot.
Vorige nummer:

Donald Duck Weekblad Nr. 30-2014

Volgende nummer:

Donald Duck Weekblad Nr. 32-2014

Deze week zoeken veel personages de zee maar weer eens op, want met dat warme weer is thuisblijven geen optie. Zo verdienen Kwik, Kwek en Kwak hun zakcentjes door limonade, wafels en ijs te verkopen, heeft Donald het weer aan de stok met Knabbel en Babbel, huurt Goofy een huisje aan de zee, gaat Midas gaat met Wolfje naar Zeedorp (natuurlijk omdat de biggen ook daar heengaan), Guus Geluk heeft jacht en concurreert weer eens met Donald, ook zit hij nog steeds op zijn cruise.

Samenvatting van het Hoofdverhaal Edit

Kwik, Kwek en Kwak  verkopen langs de weg van Oma Ducks Boerderij limonade, alleen lopen de zaken niet goed en moeten ze van Oma Duck alles opdrinken aan het einde van de dag om niks te verspillen. Dan komt plots Dagobert (Mc)Duck opdagen en geeft ze een tip dat ze op het strand moeten gaan verkopen, ook heeft hij daar nog een kraampje staan dat zij mogen lenen (huren). Daar aangekomen knappen ze het huisje op en gaan ze ook wafels verkopen, wanneer hun eerste klant de wafels en limonade heel lekker vindt verteld hij iedereen er over op het strand en dat werkt. Wanneer het net goed lijkt te gaan komt Snackbar Snaai van de Haai met Hannes de Haai aanrijden die recht voor hun kraampje gaat staan, hij wil niet weggaan, dus verplaatsen de neefjes hun kraampje. Wanneer er dan toch één klant bij de neefjes gaat staan doet Hannes zoet in limonade waardoor hun klant boos wordt, hij doet dit ook met meeuwen die wafels stelen. Als de zaken dan toch slecht beginnen te gaan komt Oma Duck eraan om hen haar oude familierecept te verklappen voor ijs. Dan gaat het toch weer goed wanneer de strandwachter een ijsje probeert. Hannes wil weer iets proberen maar dan wordt hij gesnapt door de strandwachter en moet hij het strand verlaten. Wanneer de zaken zijn afgerond komt Dagobert terug en neemt al hun geld in omdat hij vindt dat hij daar recht tot heeft. Dat wordt Oma Duck eventjes te veel en wordt héél boos op Dagobert met haar ouderwetse deegroller. En Dagobert geeft bijna al hun geld terug. Dan herinnert Oma de neefjes aan het feit dat het ijs nog niet op was en dat ze het moeten opeten, dat vinden de neefjes natuurlijk héél leuk!

Anders dan het Echte Leven Edit

In de Donald Duck In het Echte Leven
Instagrap Instagram
Twithit Twitter
Alfred NoDuck Alfred Nobel
Gansavia Transavia
Verweggistan Afganistan
GGDuck GGD