Wikia

Meester Warbol (ook wel Andy Warbol genoemd), is een lama met geel haar dat lijkt op een vogelnest. Hij draagt meestal een blauwe pantalon met een rode strik, een pofbroek en hij heeft vrijwel altijd zijn bril op. Wanneer hij buiten is dan draagt hij een bruine hoed. Hij geeft momenteel officieel[1] les op bassischool Het Pulletje in Duckstad (de stad waar hij woont). Hij geeft daar les aan de klas van Kwik, Kwek en Kwak. Hij woont in het Nederlandse Donald Duck Universum, buiten dat universum komt hij maar amper voor.

VoorkomenEdit

StripsEdit

Voor zover komt Meester Warbol bij Duckies in alle jaren tot en met 2014 voor, behalve in de jaren 2002 en 2003. Zijn personage komt echter elk jaar in het weekblad voor tot heden. Voor meer informatie zie inducks.

TV/FilmEdit

Meester Warbol is nog niet op TV gekomen, hij komt ook in geen enkele film voor.

GamesEdit

Tot nu toe is Meester Warbol ook nooit in een game voorgekomen.

GeschiedenisEdit

Meester Warbol is in het jaar 2000 ontworpen door Daniel Branca, dit deed hij in opdracht van de Nederlandse Donald Duck redactie. Deze had namelijk een leraar voor een klas nodig in het stripje: Taart. Sinds dit verhaal is hij niet van uiterlijk veranderd en heeft hij meestal wel de rol als leraar. Hij komt meestal voor in de Duckies strips. In maart 2010 heeft Meester Warbol twitter aangemaakt en je kunt hem volgen als @MeesterWarbol.

FamilieEdit

Binnenkort

GalerijEdit

Binnenkort

TriviaEdit

Binnenkort